fredag 26 februari 2016

Fredens pris och Rämnfödd

Idag fick jag ett lite magiskt bokpaket på posten. Jag fyndade nämligen på Undrentide och Epoks bokrea häromdagen, två böcker som redan borde stått i min bokhylla länge.

Första gången jag läste Fredens pris var den en pdf-fil som jag testläste åt Anna Högberg, som hon hette på den tiden. Jag minns en riktigt stark berättelse och den drös kommentarer jag skickade till henne. Andra genomläsningen var av pocketupplagan som Högberg själv gav ut, som jag vill minnas att jag fick som tack för hjälpen (den har i alla fall ett mycket värmande tack på försättsbladet).

Så, att se den så här, i sällskap med uppföljaren känns stort. Det påminner mig dessutom om att Anna är alldeles särskild internetbekant, som jag grälat en hel del med i nu dammiga forum, innan jag fick ta de där små stegen tillsammans med henne för att hennes första bok slutligen skulle kunna bli till.

Nu ser jag fram emot att läsa om den, och få njuta av uppföljaren, väldigt mycket!

1 kommentar:

  1. Ah, den testläste ju jag också en gång i tiden. Borde läsa den nya versionen, och fortsättningen såklart. :)

    SvaraRadera