torsdag 13 januari 2011

Ny Skrivarlya

Vi tapetserade om i höstas, varpå jag bytte ner mitt skrivbord i fråga om storlek, bytte plats på hela härligheten och sen har det tagit en stund att bo in sig. Nu börjar jag känna att det känns färdigt, även om jag skulle behöva en lampa.

Så här ser i alla fall i min skrivarlya ut just nu:



Men vad är nu det här för konstiga prylar?

- Skrivböckerna. Jag skriver bäst för hand och har lovat mig själv att bli ännu bättre på det. Saker blir nämligen färdiga då.

- Draken, som saknar bättre namn, är tänkt att agera väktare för mina sagor och vakta så att jag inte spelar alldeles för mycket datorspel, eftersom spelhåla är skrivbordets andra funktion. Böckerna bakom honom är Poems from Lord of the Rings, Lady Cottingtons Pressed Fairy Book och Frithiofs Saga. Tänkta som inspiration, så klart. Här finns också en bild på min guddotter, som nästan alla mina sagor skrivs till.

- Datorerna, båda vita, går under namnen Snövit (laptopen; 13,3 tums MacBook med ett par år på nacken) och Snödraken (stationärt spelmonster som jag faktiskt byggt alldeles själv). Det är Snövit jag bloggar och skriver allt datoriserat på.

- CD-tornet, som rymmer det mesta av min musik. Jag lyssnar gärna medan jag skriver, på vad beror på humör och vad jag försöker skapa. Nightwish, Opeth och Clannad är stora favoriter just nu. Här bor också min kamera, som på många sätt kompletterar det jag misslyckas fånga i ord.

- Sweden Rock Magazine. Kanske den enda tidning i Sverige som jag skulle offra blod, svett och tårar för att få jobba på.

Nu när detta är i ordning kanske resten kommer efter. Just nu går mina ord mer åt till tankeverkstad än till att bli faktiska berättelser. Tur det är nytt år så man måste ta nya tag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar